السبت، 16 مايو 2015

ويا ريتك عرفت.بقلم الشاعر والأديب القدير / عوض خاطر

ويا ريتك عرفت
ويا ريتك عرفت إن قلبي كان مليان حنين
وكان بينده وقولِك يا حياتي في كل حين
لساه يوماتي كان يقولك يا حبيبي رق
دا القلب من أشواقه ليكِ قرب يتحرق
والحكاية إني ليك ياعمري حبيت ودبت
ونسيت أقول للقلب بكفايه كفايه تبت
نسيت أقوله كفاياك يا قلبي من الحنان بطل تدوب في الجمال وتقول وتزيد كمان
بطل تقول عن العيون السود وعن القوام
واللا عن السحر اللي في سر الابتسام
وللا صوت بيسحر حِنيِن زي صوت الغرام
قولتلك يا قلب لأ مسمعتنيش
قولتلك برضوا لأ مفهمتنيش
بطل وكفايه اللي شفته م الجراح
دا الجراح لسا بتجرح في الصباح
دا لسا قلبي موجوع من اللي راح
دا قلبي معاك مشفش في يوم فرح
ويا ريت يا قلبي تبت مكنتش تنجرح
دا القلوب فيها الحكاوي
وبرضوا لسه يا قلبي ناوي
تحب تاني وتقول غناوي
طب ليه تجيب م الحزن وم الآهات
اوعاك تدق تاني أنسى كل الأغنيات
انس الجمال اللي بيجرح
وانس يا قلبي اللي فات
والجراح لسه بتنزف
وليه بتحلالها الآهات
مِ اللي راح ومِن اللي فات
وياريتك يا قلبي تنساه خلاص
دا اللي راح وعدى أصبح ذكريات
الحب راح وعدى وأصبح ذكريات
وأصبح ذكريات
ابن خاطر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

المتابعون