الصفحات

السبت، 25 يونيو 2016

مين هيه . بقلم \ أحمد شاهين

ولما قالولى مين هيه ؟
. فقلت أكيد دى حوريه .
وخاطفه القلب وياها
. يا ما حلى حياتنا فى الميه
. بعيد عن دنيا غداره
. بتتباهى بسوء نيه
. خدتنى . وهبتها عمرى .
وحتى العمر دا شويه
.ولما قالولى مين هيه ؟
. صرخت بعزم ما فيا
وقلت ملاك سماوى جميل
.بيملا القلب بالتراتيل
وياخدنى لسما سابعه
لجنه.
وصفها بالتفصيل
ملامحها دا خير وجمال
بيدخلها غنى وفقير
. ولما قالولى مين هيه
نطقت الدعوه فى إيديا
ومشيتها على جبينى
وقلت ياريت تكون ليا
وليه بتقولوا مين هيه
دى واضحه زى نور
الشمس
خيال وحقيقه فى عنييا
ما تسألونيس على إحساس
وترنيمه وشوق جارف
وكلمة حُب منسيه
ما تسألونيش
دى مين هيه
كفايا إنها عارفه
وحسانى ...
وشيفانى سنين جايه 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق