مش شايف الأنثى اللى جواكي اتحركت!
الأنثى اللى جوايا بإيدي موتها
لاء مش شايفها ماتت
خلاص تقدر تقول نامت
بس كده بتظلمي نفسك
تقدر تقول بتضحي بنفسك
عشان مين ؟
عشان ناس حبيتهم وعشت ليهم وبيني وبينهم رسالة لازم تكمل.
لما قلبي يقول كلام والحياة بتقول كلام يبقى حيرة يبقى لازم اسمع صوت قلبي الأول.
الحياة بتقولك عبشي زي ما انت عاوزه تاخدي منها اللي محتجاه.
حالة فرح ..حالة انسجام..حالة كمان مش قادرة أفسرها.
مش عارفة أتصنع الإحساس.
قادرة بس أشوف الناس.
لكن مش قادرة أفهمهم.
لكن الأول لازم أفهم نفسي.
ولازم أعيش الأول مع نغسي ولنفسي لكن وقتها لازم أفوق لنغسي جدا يمكن تكون ميزة يمكن يكون عيب لكن بالنهاية إحساسي إني بعمل الصح بيريحني.
الإحساس ده بالذات بيجعلني أحس بحريتي وعشان الحرية دي أجمل شىء في الوجود بحس إنى ملكت كل مقومات الجمال مع ملكيتي لها بل بحس بنشوى غريبة جوه ذاتي اللى كنت فقدتها بوقت من الأوقات.
طب بس خلاص بلاش الثقة الزايدة دي.
ثقة في إيه أو مين بالضبط؟
مش عارف المهم إنها ثقة تعباني من ناحيتك.
أنا عارفة إني تاعبة كل اللي حوالية لكن تعبي أنا تحت بند (إني أتمزق).
بس كده وصلت إني جواكي نقطة ضعف ونقطة الضعف اللي جواكي ظهرت حالا في عنيكي.
عيونك بتقول كلام كتير بس انت هربانة منه.
الهروب ده شىء أكيد لكن أرجع واقول ده نصيب.
اهو ده بقة قمة الضعف اللي جواكي إنك ترضي بنصيبك وتقفى بيه عند حد معين ما تتقدميش خطوة.
إحساسي بالغربة في كل مكان أروح فيه أصبح بيراودني بحس أني ماليش وطن جوه ذاتي أقدر ألجأ إليه وسط اللزوم.
أوقات بحس إني نفسي أبكي وأعيط وبحس وقتها أني بتألم ونفسي أصرخ بصوت عالي بس وقتها فعلا بصرخ وللأسف صراخي بيكوم في الفضا أنا بس اللي بسمع نفسي عشان كده بيزيد الألم اللي ممكن هيكون ليه أسباب كتيرة منخا مفهومة وأكترها غير مفهومة.
أصعبها أن فيه دمعة محبوسة تخرج وقت اللزوم خلسة وقتها بمسحها مش عارفة ليه ما بحبش أعترف بيها.
برجع أمسحها تاني وتالت ورابع وبنفس الطريقة وكأن نهر دموع نازل مني مع إن في الحقيقة ما فيش دموع أصلا من وقت ما دمعتي الأولى نزلت وشهدت بصعوبة حالي وإني على وشك أكون آيلة للسقوط.
وسقوط مبادئءجوايا ممكن يهزنى بس اللى ممكن يهزني أكتر إحساسي بالفشل لما يؤدي لهزيمة.
لكن اللي زيك مش ممكن يتهزم.
أكتر من إني كنت بحبه كنت بحب حياتي معاه حياة محترمةوبها شىء مقدس لا يمكن تجاهله.
كنت بتمنى الحياه تدوم أكتر وبطريقة أفضل.
ما اقدرش اشوف نفسي نع غيره ده أكبر مستحيل بحياتي مش ممكن نفسي تعيش مطمئنة أبدا وقتها ولا هقدر أسامحها لو عملت فيه كده.
مش عارفة ليه الدمعة بتفر من عيني كل ما افتكر الموضوع ده ويصعب ليه حالي أوي.
يمكن عشان بعتز بنفسي زيادة عن اللزوم وكتير اعترفوا ليه بده واعتبروه عيب فيه مع إني بعتبرها أكبر ميزة جوايا وخلقني ربنا بيها.
مش كبرياء ولا غرور بس ثقة زايدة عن اللازم تظهر وقت ما بحتاجها تظهر .
مع إن الكل بيلتمس فيه ضعفي إلا إنى مش ضعيفة على فكرة كل اللي بيلتمسوه فيه هم اللى ضعاف لأنهم عاجزين إنهم يفسروني.
يا حياتي :أنا لسه عايش حياتي بيكي عمر ما اقدر أنساكى ولا ممكن يوم تفارقني صورتك بس عودى نفسي في لحظة تعدى عليه من يوم من أيامك نفسي أعيش معاكي وليكي عشان فعلا أنا عايش بيكي.
يا اغلى ما تمنت عنيه رؤيته ارضي وسامحي يرضى عنك ربنا
.صحيح غلطت في حقك لكن كان غصب عنى كنت فى حالة توهان وفقدت عقلي وما زلت أفقده طول مانتي بعيدة عنى.
يا دنيا ممكن تسيبيني لوحدى شوية أنفرد بذاتي يمكن ألومها على كل شىء ضاع منها مع أن الضياع أبدا بدون إرادتها.
رؤية العالم من حوالينا رؤية غلط في حالة واحدة بس لو بطلنا نحلم صح عشان حلمنا هو أساس وجود كل شىء جميل بالحياة وبالتالي لازم نغير وجهة نظرنا بسرعة وإلا يبقى بنموت عالبطىء.
الأنثى اللى جوايا بإيدي موتها
لاء مش شايفها ماتت
خلاص تقدر تقول نامت
بس كده بتظلمي نفسك
تقدر تقول بتضحي بنفسك
عشان مين ؟
عشان ناس حبيتهم وعشت ليهم وبيني وبينهم رسالة لازم تكمل.
لما قلبي يقول كلام والحياة بتقول كلام يبقى حيرة يبقى لازم اسمع صوت قلبي الأول.
الحياة بتقولك عبشي زي ما انت عاوزه تاخدي منها اللي محتجاه.
حالة فرح ..حالة انسجام..حالة كمان مش قادرة أفسرها.
مش عارفة أتصنع الإحساس.
قادرة بس أشوف الناس.
لكن مش قادرة أفهمهم.
لكن الأول لازم أفهم نفسي.
ولازم أعيش الأول مع نغسي ولنفسي لكن وقتها لازم أفوق لنغسي جدا يمكن تكون ميزة يمكن يكون عيب لكن بالنهاية إحساسي إني بعمل الصح بيريحني.
الإحساس ده بالذات بيجعلني أحس بحريتي وعشان الحرية دي أجمل شىء في الوجود بحس إنى ملكت كل مقومات الجمال مع ملكيتي لها بل بحس بنشوى غريبة جوه ذاتي اللى كنت فقدتها بوقت من الأوقات.
طب بس خلاص بلاش الثقة الزايدة دي.
ثقة في إيه أو مين بالضبط؟
مش عارف المهم إنها ثقة تعباني من ناحيتك.
أنا عارفة إني تاعبة كل اللي حوالية لكن تعبي أنا تحت بند (إني أتمزق).
بس كده وصلت إني جواكي نقطة ضعف ونقطة الضعف اللي جواكي ظهرت حالا في عنيكي.
عيونك بتقول كلام كتير بس انت هربانة منه.
الهروب ده شىء أكيد لكن أرجع واقول ده نصيب.
اهو ده بقة قمة الضعف اللي جواكي إنك ترضي بنصيبك وتقفى بيه عند حد معين ما تتقدميش خطوة.
إحساسي بالغربة في كل مكان أروح فيه أصبح بيراودني بحس أني ماليش وطن جوه ذاتي أقدر ألجأ إليه وسط اللزوم.
أوقات بحس إني نفسي أبكي وأعيط وبحس وقتها أني بتألم ونفسي أصرخ بصوت عالي بس وقتها فعلا بصرخ وللأسف صراخي بيكوم في الفضا أنا بس اللي بسمع نفسي عشان كده بيزيد الألم اللي ممكن هيكون ليه أسباب كتيرة منخا مفهومة وأكترها غير مفهومة.
أصعبها أن فيه دمعة محبوسة تخرج وقت اللزوم خلسة وقتها بمسحها مش عارفة ليه ما بحبش أعترف بيها.
برجع أمسحها تاني وتالت ورابع وبنفس الطريقة وكأن نهر دموع نازل مني مع إن في الحقيقة ما فيش دموع أصلا من وقت ما دمعتي الأولى نزلت وشهدت بصعوبة حالي وإني على وشك أكون آيلة للسقوط.
وسقوط مبادئءجوايا ممكن يهزنى بس اللى ممكن يهزني أكتر إحساسي بالفشل لما يؤدي لهزيمة.
لكن اللي زيك مش ممكن يتهزم.
أكتر من إني كنت بحبه كنت بحب حياتي معاه حياة محترمةوبها شىء مقدس لا يمكن تجاهله.
كنت بتمنى الحياه تدوم أكتر وبطريقة أفضل.
ما اقدرش اشوف نفسي نع غيره ده أكبر مستحيل بحياتي مش ممكن نفسي تعيش مطمئنة أبدا وقتها ولا هقدر أسامحها لو عملت فيه كده.
مش عارفة ليه الدمعة بتفر من عيني كل ما افتكر الموضوع ده ويصعب ليه حالي أوي.
يمكن عشان بعتز بنفسي زيادة عن اللزوم وكتير اعترفوا ليه بده واعتبروه عيب فيه مع إني بعتبرها أكبر ميزة جوايا وخلقني ربنا بيها.
مش كبرياء ولا غرور بس ثقة زايدة عن اللازم تظهر وقت ما بحتاجها تظهر .
مع إن الكل بيلتمس فيه ضعفي إلا إنى مش ضعيفة على فكرة كل اللي بيلتمسوه فيه هم اللى ضعاف لأنهم عاجزين إنهم يفسروني.
يا حياتي :أنا لسه عايش حياتي بيكي عمر ما اقدر أنساكى ولا ممكن يوم تفارقني صورتك بس عودى نفسي في لحظة تعدى عليه من يوم من أيامك نفسي أعيش معاكي وليكي عشان فعلا أنا عايش بيكي.
يا اغلى ما تمنت عنيه رؤيته ارضي وسامحي يرضى عنك ربنا
.صحيح غلطت في حقك لكن كان غصب عنى كنت فى حالة توهان وفقدت عقلي وما زلت أفقده طول مانتي بعيدة عنى.
يا دنيا ممكن تسيبيني لوحدى شوية أنفرد بذاتي يمكن ألومها على كل شىء ضاع منها مع أن الضياع أبدا بدون إرادتها.
رؤية العالم من حوالينا رؤية غلط في حالة واحدة بس لو بطلنا نحلم صح عشان حلمنا هو أساس وجود كل شىء جميل بالحياة وبالتالي لازم نغير وجهة نظرنا بسرعة وإلا يبقى بنموت عالبطىء.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق