الأربعاء، 22 أبريل 2015

أنا الغلطان . بقلم الشاعر المبدع محمد عبد المنصف



أنا الغلطان
========
أنا الغلطان
ومش عيب البشر يغلط
مدام يبعد عن التكرار
ومش مغرور وليه غرورى
وأنا مخلوق تراب وعُفار
وكلمة حق بتريح
وبتداوى جراح ومرار
وأنا غلطان
=========
أنا ف عشقى بأكون
أقوى من إلأعصار
وشوقى كتير بيتحول
فى قلبى لنار
تلال م الرغبه عطشانه
لسيل أمطار
وبأغرق جوه إحساسى
وبأنسى إن فيه – هيه
مشاعر برضه محتاجه
لعطف وشوق وحنيه
وأشوفها بعينى إنسانه
ومش مخلوقه تسليه
وسيبك م إللى قال
ناقصين لعقل ودين
دى وصمة عهد جاهليه
وبقت عاده مش هيه
وفيها كتير انانيه
صحيح غلطان
=========
مدام الحب بين قلبين
وحبل الود له طرفين
اكيد لازم تكون
مشاعرها مرضيه
وتبقى القسمه ع الاتنين
أخد حبه - وتاخد هيه
ساعتها الحب يتعافى
ويطرح شجره حنيه
وأنا الكسبان
وبرضه أكيد .. أكيد هيه
أنا غلطان
=========
محمد عبد المنصف

هناك تعليق واحد:

المتابعون