قصيدة : (( حرية ))
تلاغينى
ألاغيكى
واشواقى
هوريكى
وكرباجك
معذبنى
معلم فيه حنيه
وبانزف أغلى
ما فيه
وكان صبرى
مآنسنى
مطفى لهيبى
بالميه
دوانى وذنبه
ايه هيه
دى ملكة
كل حنفية
تقطر بيها
بالملى
تصوم روحى
وعنيه
يا درة
ف كل اغنية
بيشجينى
صدا صوتك
وناى عشقك
بيلمسنى
وحاسسنى
وانتى لسه
مش ليه
بتتلاشى
الملاغية
ومش دريانة
بالنية
اللى ملكانى
بتجرى
عليا أحكامك
ماهو انتى
السجن
والسجان
والقاضى
اللى مش
بيبان
نيابة
ميه فى الميه
وبرده انتى
المحامية
وأنا واقف
بكل شموخ
بنادى وأقول
وأنا المنفوخ
ودا معقول
انا هيه انا هيه
وما قدرشى
انام عريان
على برش
الهوا
نعسان
صرخت وقلت حرية .
صرخت وقلت حرية .
ألاغيكى
واشواقى
هوريكى
وكرباجك
معذبنى
معلم فيه حنيه
وبانزف أغلى
ما فيه
وكان صبرى
مآنسنى
مطفى لهيبى
بالميه
دوانى وذنبه
ايه هيه
دى ملكة
كل حنفية
تقطر بيها
بالملى
تصوم روحى
وعنيه
يا درة
ف كل اغنية
بيشجينى
صدا صوتك
وناى عشقك
بيلمسنى
وحاسسنى
وانتى لسه
مش ليه
بتتلاشى
الملاغية
ومش دريانة
بالنية
اللى ملكانى
بتجرى
عليا أحكامك
ماهو انتى
السجن
والسجان
والقاضى
اللى مش
بيبان
نيابة
ميه فى الميه
وبرده انتى
المحامية
وأنا واقف
بكل شموخ
بنادى وأقول
وأنا المنفوخ
ودا معقول
انا هيه انا هيه
وما قدرشى
انام عريان
على برش
الهوا
نعسان
صرخت وقلت حرية .
صرخت وقلت حرية .

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق